Sunday, November 16, 2008

ကုလသမဂၢနဲ ့ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဘယ္လိုအေျဖရွာၾကမလဲ

ကုလသမဂၢအဖြဲ ့ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံတကာ အေရးကိစၥေတြကို ေျဖရွင္းေပးေနရတဲ့ အဖြဲ ့ၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဆိုရွယ္လစ္အုုပ္စု ၿပိဳကြဲသြားၿပီး စစ္ေအး တိုုက္ပြဲ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာ့ျပည္သူေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တည္ၿငိမ္ေရး
ဖြံ ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို ့ကို လိုလားေနၾကပါတယ္။ (၂၀)ရာစုကတည္းက ျဖစ္ ေပၚေနတဲ့ အစၥလာမ္ အၾကမ္းဖက္၀ါဒဟာ
(၂၁) ရာစုထဲ၀င္ေရာက္လာ ကတည္းက ပိုမိုဆိုး၀ါးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ လူသတ္ပြဲေတြ တိုးတက္လုပ္ေဆာင္ လာခဲ့ပါတယ္။

ကုလသမဂၢႀကီးဟာ အၾကမ္းဖက္၀ါဒရဲ ့စိန္ေခၚမႈေတြနဲ ့ရင္ဆိုင္ေနရခ်ိန္မွာ အာဖဂန္ျပႆနာ၊ အီရတ္ျပႆနာတို ့က
ေရွ ့တန္းေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ယ ေန ့တိုင္ ေျဖရွင္းႏိုင္စြမ္းမရွိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျမန္မာႏို္င္ငံဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရးဟာလဲ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေခါင္းေပၚ က်ေရာက္ေနပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္မ်ိဳးစံုေစလႊတ္ၿပီး စစ္အစိုးရနဲ ့ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြအၾကား ေစ့စပ္ေပးရာမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ၾကာေညာင္းခဲ့ေပမယ့္ ဘာတစ္ခုမွ အေၾကာင္းမထူးခဲ့ပါ။

ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ ျပည္ပေရာက္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြက စစ္အစိုးရရဲ ့ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို ့ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ (Credential Challenge)။ ဒီအေရးနဲ ့ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစု
အတြင္း အဖြဲ ့အစည္း (၃) မ်ိဳးရွိပါတယ္။
(၁) ျပည္ပေရာက္ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ (၀ါ) အမိ်ဳးသားညြန္ ့ေပါင္းအစိုးရ (NCGUB)
(၂) ျပည္ပေရာက္ ေရြးခ်ယ္ခံ ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သမဂၢ (MPU)
(၃) မဲေဆာက္အေျခစိုက္ ျမန္မာႏို္င္ငံ အမ်ိဳးသားေကာင္စီ (NCUB)
(NCUB)ဟာ အမ်ိဳးသားဖြဲ ့စည္းေပါင္းစံုပါ၀င္တဲ့ တပ္ေပါင္းစု ျဖစ္ပါတယ္။
ကုလသမဂၢထိုင္ခံုေပၚမွ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးကို ဆြဲခ်ဖို ့ႀကိဳးစားရာမွာ အထက္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အဖြဲ ့(၃) မ်ိဳးအနက္ အမ်ိဳးသားညြန္ ့ေပါင္းအစိုးရ အဖြဲ ့၀င္ေတြက သေဘာမတူၾကပါ။ သူတို ့ရဲ ့အေၾကာင္းျပခ်က္က အမ်ိဳသားဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ ့ ခ်ဳပ္နဲ ့စစ္အစိုးရတို ့အၾကား စားပြဲ၀ိုင္းေဆြးေႏြးပြဲေတြကို ထိခိုက္ပ်က္ျပားႏို္င္ တယ္ လုိ ့ဆိုပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ဟာ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ ့စိတ္ဆႏၵ နဲ ့လံုး၀ဆန္ ့က်င္ေနပါတယ္။ စစ္ေကာင္စီရဲ ့ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးေတြကို
ၿဖိဳခ်ဖ်က္ဆီးပစ္ရမယ္လုို ့ျပည္သူလူထုက ယူဆထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့ ညြန္ ့ေပါင္း အစိုးရရဲ ့သေဘာထားဟာ
ျပည္သူေတြရဲ ့ဆႏၵကို လံုး၀ဆန္ ့က်င္ ေက်ာခိုင္းရာေရာက္ေနပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ႀကီးအေနနဲ ့ ႏို္င္ငံတစ္ခုခ်င္းအလုိက္ ဆက္ဆံရာမွာ ပံုစံ (၃)မ်ိဳးရွိႏို္င္ပါတယ္။
(၁) အာဏာသိမ္းစစ္အစိုးရေတြကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ကုလသမဂၢလက္ ေအာက္ခံအဖြဲ ့မ်ားရဲ ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြကုိ ေစလႊတ္္ၿပီး ေဆြးေႏြးေျဖရွင္း တာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ လူ ့အခြင့္အေရးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ ့၊ ကေလး မ်ားရံပံုေငြအဖြဲ ့၊
ၾကက္ေျခနီအဖြဲ ့စတဲ့ အဖြဲ ့ေတြရဲ ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြေစလႊတ္ ၿပီး ေျဖရွင္းတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ သူတို ့ဟာ အေထြေထြညီလာခံႀကီးရဲ ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြ၊ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီရဲ ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾက ရပါတယ္။
(၂) အာဏာရွင္အစိုးရေတြကို အသိအမွတ္မျပဳပဲ သံအမတ္ေတြကို ေနရာမ ေပး ဖယ္ခ်တာမ်ိဳးလဲရွိပါတယ္။
(၃) လံုၿခံဳေရးေကာင္စီရဲ ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ကုလသမဂၢ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္ဖြဲ ့ ေတြေစလႊတ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာႏို္င္ငံအတြင္း တည္ၿငိမ္ေရး ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို ့ကို ၀င္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။
(အီရတ္- ကူ၀ိတ္စစ္ပြဲ၊ ေလာေလာဆယ္မွာ အာဖဂန္ႏို္င္ငံစစ္ပြဲ တို ့ျဖစ္ၾကတယ္။)
ျမန္မာႏို္င္ငံအေရးမွာလည္း (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး လႊတ္ေတာ္ေခၚ မေပးပဲ လူထုေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ျခင္း၊
ေတာေတာင္ေတြဆီေမာင္းထုတ္လိုက္ျခင္း ျပဳလုပ္ ခ်ိန္ကတည္းက ကုလသမဂၢၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္ဖြဲ ့ေတြ ေစလႊတ္ၿပီး
ျမန္မာႏို္င္ငံ တည္ၿငိမ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို ့ကို ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႀကီးစိုးခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀) ၾကာၿပီးမွ စစ္အစိုးရကိုယ္စား လွယ္ ကုလသမဂၢသံအမတ္ႀကီးကို
ထိုင္ခံုေပၚက ဆြဲခ်ဖို ့ႀကိဳးစားတာဟာ အခ်ိန္ အခါအားျဖင့္ အလြန္ေနာက္က်ေနတယ္လုိ ့ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ (Credential Challenge) ။ ညြန္ ့ေပါင္းအစိုးရက ဒီအဆိုျပဳခ်က္ကို ျငင္းဆန္ ေနတာဟာ ျမန္မာ့ႏို္င္ငံေရးမွာ အလြန္အက်ည္းတန္လွပါတယ္။
အကယ္၍ ဒီအဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့ရင္ ႏို္င္ငံတကာ သံတမန္ဆက္ဆံေရးမွာ စစ္အ စိုးရအထိနာႏို္င္ပါတယ္။ တရုတ္ ၊ အိႏၵိယ ၊ရုရွား တုိ ့နဲ ့ဆက္ဆံေရးေသြးေအး သြားႏိုင္သလို ေအစီယန္ (Asian) ႏိုင္ငံေတြအတြင္းမွာ ဆက္ဆံေရးေတြ ပဋိပကၡျဖစ္လာႏို္င္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊ အမိန္ ့နာခံေနရတဲ့ လက္ ေအာက္ခံ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအၾကားမွာ ျငင္းခံုေဆြးေႏြးမႈေတြေပၚေပါက္လာႏိုင္ပါ တယ္။ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးကို ကုလသမဂၢမွ ထုတ္ပါယ္လိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္ သူေတြ ရႊင္လန္းအားတက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
သူတုိ ့ရဲ ့စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဖ်က္သိမ္းေရးတိုက္ပြဲကို အရွိန္ျမွင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကမွာျဖစ္တယ္။
စစ္၀ါဒီေတြဟာ အလြန္တရာေခါင္းမာသူေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပရွိ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြဟာ အရင္းအႏွီးေတြေပးဆပ္ၿပီး ေအာင္ပြဲရသည္အ ထိ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ။

စိန္ေက်ာ္၀င္း

2 comments:

Anonymous said...

အျပင္ေရာက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေၾကာင္း ေ၀ဖန္ၾကတာကို ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က တင့္ေဆြ၊ ပုလဲ(၂)ကျဖစ္ပါတယ္။ ေဒလီမွာ NCGUB တာ၀န္ယူေနရတာပါ။ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကို စာရင္းခ်ဳပ္ရင္ အေၾကာင္းအရာ သံုးမ်ိဳးရပါတယ္။

၁။ ကုလမွာ ကုလားထိုင္ေနရာ(ခ်ဲလင့္)လုပ္တာက ႏိုင္ငံေရးေပၚလစီကိစၥျဖစ္လို႕ ေလးေလးနက္နက္ သိဘို႕-ေဆြးေႏြးဘို႕ လိုပါတယ္။ မီဒီယာမွာေျပာရတာမ်ိဳးနဲ႕ ဘေလာ့ခ္မွာေရးရတာမ်ိဳး မတူႏိုင္သလို တခ်ိဳ႕အပိုင္းကို အတြင္းၾကိတ္ေဆြးေႏြးဘို႕ လိုပါေသးတယ္။
၂။ စဥ္ျပိဳင္အစိုးရအေၾကာင္းကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ အခါအားေလ်ာ္စြာ ျပန္လည္ရွင္းလင္းေရးသား။ ေျပာဆိုမႈေတြလုပ္ေန တာပါ။ အခုလိုအခ်ိန္အထိ တခ်ိဳ႕ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာေတြကို အကုန္အစဥ္ထုတ္ေရးဘို႕၊ ေျပာဘို႕မသင့္ေသးတာေတြ ရွိေနဆဲပါ။
၃။ ေနာက္ အစိုးရအဖြဲ႕နဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအဖြဲ႕အၾကားအေရးအရာေတြကလည္း အခ်င္းခ်င္းၾကား အခြင့္သင့္တိုင္း ညွိေနၾကလို႕ အရင့္အရင္ကထက္ ပိုျပီးတိုးတက္လာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အခြင့္သင့္တိုင္းဆိုတာ ေလးႏွစ္တခါေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တဦးမွ NCGUB သို ့တိုက္ရိုက္ေပးစာ http://maharmay.blogspot.com/ မွာ ဖတ္ရပါ တယ္။ ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးမွ ဤစာကို NCGUB သို ့ကေန ့(၁၆-၁၁-၀ဂ) တိုက္ရိုက္ေပးပို႕ခဲ့ပါသည္ဟု ပါရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ၂၂-၁၁-၀၈ ေန႕ အိႏၵိယစံေတာ္ခ်ိန္ ညေန ၇ နာရီခြဲေလာက္မွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေဖၚျပပါ (ဘေလာ့ခ္)မွာဖတ္ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသားညြန္႕ေပါင္းအစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းျပခ်က္က အမ်ိဳသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ ခ်ဳပ္နဲ ့စစ္အစိုးရတို ့အၾကား စားပြဲ၀ိုင္းေဆြးေႏြးပြဲေတြကို ထိခိုက္ပ်က္ ျပားႏို္င္တယ္လုိ ့ဆိုပါတယ္လို႔ ပါတဲ့အခ်က္ဟာ MPU အျမဲတန္းေကာ္မတီထံ ၃၀-၁၀-၀၈ ေန႕ကျပန္ၾကားခဲ့တဲ့ NCGUB ရဲ႕တရား၀င္ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ အေတာ္ၾကီးကြဲလြဲ ေနပါတယ္။ ၃-၁၁-၀၈ ေန႕မွာ MPU ကေန NCGUB ကုိေပးတဲ့ ျပန္စာမွာပါတာေတြနဲ႕လည္း ကြဲလြဲေနျပန္ပါေသးတယ္။

(စီစီ)ကိစၥလို႕အတိုေခၚတဲ့ ကုလမွာ ကုလားထိုင္ေနရာ(ခ်ဲလင့္)လုပ္တာတဲ့အေရးမ်ိဳးက လူေရြးေျပာရမွာတို႕နဲ႕ တံခါးပိတ္ ေျပာရတာမ်ိဳးတို႕လဲ ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအၾကား လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္အနည္းငယ္က သည္းသန္႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ နားလည္မွဳေတြ တိုးတက္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအၾကား မေဆြးေႏြးမီ၊ တပ္ေပါင္းစုေတြအၾကားမွာလဲ က်က်နနနည္းပါး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္လဲ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ဘို႕ အဆိုျပဳထားပါတယ္။ (စီစီ) ကိစၥကပညာပိုင္းေရာ၊ ႏိုင္ငံေရးပိုင္းပါႏွစ္မ်ိဳးလံုးစုျပီး၊ အျပန္အလွန္ေျပာဘို႕လိုတာပါ။ ပညာပိုင္းဆိုတာကလုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ အလားအလာ၊ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ဥပေဒေၾကာင္းေတြပါ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစဥ္းစားခ်က္ပိုင္းဆိုတာက ေကာင္းက်ိဳး-ဆိုးျပစ္၊ တစံုလံုးေသာအေရးၾကီးနဲ႔ (ကင့္ပိန္း)၊ တာ၀န္ခံေဆာင္ရြက္မည့္သူ စတာေတြ အနည္းဆံုးပါမွာပါ။ အခုခ်ိန္အထိ အျမင္ေတြ ထပ္တူမက်ေသးေပမဲ့ နီးစပ္မွဳေတြရွိလာေနပါျပီ။ မတူတဲ့အယူအဆတိုင္းမွာ အားေကာင္းတဲ့ျငင္းဆိုခ်က္ေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ပါ။ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္၊ ေလးေလးနက္နက္ အတူထိုင္ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါ (အီမိုးရွင္း)ေတြ၊ (ဖရပ္စေထြးရွင္း)ေတြကေန တင္ျပခ်က္မ်ားထက္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ဘက္ကို အႏိုင္ေပးၾကရပါတယ္။ ေဆးခါးၾကီးမ်ိဳတာမ်ိဳးလဲ မ်ိဳႏိုင္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

လုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ဘက္တဘက္ကေန အေထာက္အထား၊ အကိုးအကား၊ အလားအလာေတြကို သက္ဆိုင္သူေတြဆီ မွ်ေ၀ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြလုပ္ပါတယ္။ လုပ္ထံုးအရ တာ၀န္ခံလုပ္ရမဲ့သူအေနနဲ႕ကလည္း တာ၀န္မခံႏိုင္ရတဲ့ အေၾကာင္းတရား ေတြကို စာနဲ႕ေပနဲ႕၊ ေပးသင့္သူမ်ားထံ တေလးတစား ေရးသားေပးပို႔ ျပန္ၾကားထားတာေတြရွိထားပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာ အေနအထားေတြကို စိုးရိမ္လြန္းလို႕ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အၾကံေပးမႈေတြ၊ ၾကား၀င္တာေတြကလဲ ေလးစားဘို႕ေကာင္းပါတယ္။ အျပဳသေဘာေဆာင္တာရဲ႕အက်ိဳးက အေပါင္းလကၡဏာရေစပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြက ထုတ္ႏုတ္တာေတြသာျဖစ္ျပီး အကုန္အစဥ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုခ်င္တာက မျပည့္မစံုသိရ၊ ၾကားရတာေလးေတြနဲ႕ေတာ့ အမွန္ကုိ ေကာက္ခ်က္ဆြဲမရႏိုင္ဘူးဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တခါက (ဘားမား-ဒိုင္ဂ်က္စ္)မွာ စဥ္ျပိဳင္အစိုးရကိစၥကုိ ေရးသားခဲ့တာရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာေဟာင္းကို ဒီစာထဲမွာ ျပန္မေရးလိုပါ။ ျပန္ရွာခ်င္ရင္ ရွာဘို႔မလိုေအာင္ အခုစာရဲ႕ေအာက္မွာ ဆက္ေဖၚျပပါရေစ။

တခ်ိဳ႕လဲထင္ႏိုင္ပါတယ္။ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္တာ၀န္ကို တဦးတည္းကဆက္တိုက္ျဖစ္ေနရတာတို႕၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕အဖြဲ႕မွာ အေျခခံအေဆာက္အဦမျပည့္စံုတာတို႔ အရင္းအျမစ္စီမံခန္႕ခြဲမွဳမျပည့္စံုတာတို႔ အျပင္ကေနျမင္တာနဲ႕ ကာယကံရွင္ေတြက အမွန္ျဖစ္ခ်င္တာေတြက မတူတာေတြအမ်ားၾကီးရွိတာကိုမွတ္သားမိပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္းကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆို ညွိႏိႈင္းေနပါတယ္ဆိုတာ အသိေပးခ်င္ပါတယ္။ ေ၀ဖန္တာနဲ႕အခ်ိန္တည္းမွာပိုေကာင္းမဲ့နည္းလမ္းေတြ၊ အၾကံျပဳခ်က္ေတြပါပါရင္ အက်ိဳးမ်ားေစမွာ အမွန္ပါ။

ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးဟာ ဘ၀ေပးေအျခအေနေတြ ဘယ္လိုရွိရွိ၊ ႏိုင္ငံေရးအဆံုးအျဖတ္ကို လူထုကိုယ္စား ေပးရခ်ိန္မွာေတာ့ ညီညြတ္ေရးကို အဓိကေရွးရွဳၾကတယ္၊ ေပၚလစီနဲ႕မလြဲေအာင္ရပ္တည္ၾကတယ္၊ တစံုးလံုးေသာလႈတ္ရွားမႈၾကီးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကို ၾကည့္ၾကတယ္ဆိုတာကို အာမခံႏိုင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူထုအက်ိဳးကို ေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ကိုယ္စားလွယ္ကမွ မိမိေနရာ-တာ၀န္ေတြ မမက္ၾကပါ ခင္ဗ်ား။

ေလးစားစြာျဖင့္

တင့္ေဆြ

Anonymous said...

လတ္တေလာႏိုင္ငံေရးအေျခအေနသံုးသပ္ခ်က္ႏွင့္ စဥ္ျပိဳင္အစိုးရ
(၂၀၀၈ ႏွစ္ဆန္းစက Burma Digest တြင္ေရးခဲ့သည့္စာ)

စြယ္စံုက်မ္းမ်ားတြင္ အေ၀းေရာက္အစိုးရေပါင္း တဒါဇင္အမည္မ်ား ေဖၚျပထားရာ သက္တမ္း ၁၇ႏွစ္ရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားညြန္႕ေပါင္းအစိုးရ(အင္စီဂ်ီယူဘီ)လည္း ပါ၀င္သည္။ အစိုးရတရပ္၏ ပင္မတာ၀န္ မ်ားျဖစ္ေသာ အေျခခံလူမႈဘ၀လံုျခံဳေရးႏွင့္ ယာယာေရးတို႕ကို စဥ္ျပိဳင္အစိုးရတရပ္အဖို႕ ျဖည့္ဆီးႏိုင္စြမ္း မရွိတတ္ပါ။ သို႔တေစ စဥ္ျပိဳင္အစိုးရ ဖြဲ႕ျခင္းမွာ အုပ္စိုးေနသူမ်ားအား အထိနာေစသည့္နည္းလမ္း (ခ်ဲလင့္) တရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းေၾကာင့္ပင္ (အင္စီဂ်ီယူဘီ)သည္ ၁၈-၁၂-၉၀ ေန႕၌ ဖြဲ႕စီးျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ႏွစ္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ေလ့လာသံုးသပ္သူအမ်ားက (အင္စီဂ်ီယူဘီ)အဘယ့္ေၾကာင့္ႏွင့္ အဘယ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပၚလာသည္တို႕၏ ဆီေလ်ာ္မွန္ကန္မႈအား ေမ့ေပ်ာက္လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ သမိုင္းဟူသည္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ၾကသူမ်ားအတြက္ မသိမျဖစ္ပါေခ်။ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အေရြးခ်ယ္ ခံၾကသူမ်ားအေနႏွင့္ ထိုစဥ္က အုပ္စိုးေနေသာ (န၀တ)အား စဥ္ျပိဳင္အစိုးရတရပ္ ဖြဲ႕စည္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းတရားၾကီး အနည္းဆံုး (၃)ရပ္ ရွိခဲ့ပါသည္။

ပဌမအခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (အင္နယ္လ္ဒီ)၏ ဂႏၵီခန္းမအစည္း အေ၀း မတိုင္မီေန႕က (န၀တ)မွ ေၾကညာခ်က္ ၁/၉၀ကို ထုတ္ျပန္၍ လႊတ္ေတာ္ေခၚျခင္းကိုေသာ္၄င္း၊ အစိုးရဖြဲ႕ျခင္း ကိုေသာ္၄င္း၊ တားျမစ္လိုက္ပါသည္။ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္မ်ားအား အက်ယ္ခ်ဳပ္ထားခံေနရသည့္ (အင္နယ္လ္ဒီ) အဖို႕ အစိုးရ မဖြဲ႕ႏိုင္ပါေခ်။ သို႔ရာတြင္ လူထုဖိအားမွာ အမတ္မ်ားအေပၚ ၾကီးမားစြာ သက္ေရာက္လာေနပါသည္။ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအား ေက်နပ္ေစရန္မွာ (န၀တ)မလုပ္ေစခ်င္သည္အား လုပ္ရန္သာရွိပါေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ထိုအတိုင္း လုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။ အလားတူ ေပးဆပ္မႈလည္း ၾကီးမားလွပါသည္။ အထဲတြင္ အမတ္မ်ားစြာ ေထာင္ (၂၅) ႏွစ္စီ အသီးသီးခ်ခံရသကဲ့သို႔ အျပင္တြင္လည္း (၂)ဦး သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံၾကရပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ (အင္စီဂ်ီယူဘီ)သည္ အခ်ိဳ႕ ေျပာေနသလို ‘ကိုယ့္ဖါသာကိုယ္ဖြဲ႕လိုက္သည့္ (ေလာ္ဘီ) အုပ္စုေလး’ မဟုတ္မူပဲ။ ‘ကိုယ့္ဖါသာ အနာခံဖြဲ႕ထားသည့္အစိုးရ’ တရပ္ျဖစ္ပါသည္။

ဒုတိယအခ်က္မွာ အဆံုးအျဖတ္ကို (အင္နယ္လ္ဒီ)အမတ္မ်ားကလုပ္ျပီး ကိုယ္စားလႊဲအခြင့္အာဏာ(မင္းဒိတ္)ကိုမူ အမတ္မ်ား၏ လိႈႈ႕၀ွက္ အစည္းအေ၀းမ်ားက ေပးအပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (အင္နယ္လ္ဒီ) မဟုတ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မ်ားကိုလည္း တိုင္ပင္ညွိႏိႈင္းရာ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ရဲရင့္ေသာဆံုးျဖတ္မႈအား ေထာက္ခံ-အားေပးခဲ့ၾကပါသည္။

တတိယအမွန္တရားမွာ ထိုစဥ္က ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ ဧရိယာစတုရန္းမိုင္အခ်ိဳ႕အား ပိုင္ဆိုင္ ထားသည့္ တိုင္းရင္းသားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားက သေဘာတူ-ေထာက္ခံခ်က္မ်ား ေပးအပ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ (မာနယ္ပေလာ) က်ေတာ့မွသာ (အင္စီဂ်ီယူဘီ)သည္ အေ၀းေရာက္အစိုးရ ျဖစ္လာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယင္း အခ်က္ၾကီး (၃)ခ်က္မွာ ၂၀၀၈ ႏွစ္ဆန္းအထိ မွန္ကန္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

စဥ္းစားေဆြးေႏြးမႈအသစ္မ်ား
၂၀၀၇ခုႏွစ္ စက္တဘၤာအေရးအခင္းၾကီးအျပီး အာဏာလက္မလႊတ္တန္း ဆုပ္ကိုင္ထားေနေသာ စစ္အုပ္စုအား ရင္ဆိုင္ အန္တုရန္ နည္းလမ္းသစ္မ်ားရွာေဖြျခင္းမွာ မွန္ကန္သင့္ျမတ္လွပါသည္။ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး အစိုးရ သို႔မဟုတ္ အလားတူေသာအစိုးရဖြဲ႕ေရး စဥ္းစားေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိလာပါသည္။ စနစ္တက် ေလ့လာမႈလည္း လုပ္ၾကပါသည္။ ျပည္ပေရာက္မ်ားျဖစ္ေန၍ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားမွာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ကကဲ့သို႔ လိႈ႕၀ွက္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ႏိုင္ငံေကာင္း စားေရးအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမည့္ နည္းနာမ်ားရွာျခင္းတို႕ကို (အင္စီဂ်ီယူဘီ)က ၾကိဳဆိုပါသည္။ အေရးၾကီးသည့္ ေမးခြန္းတရပ္မွာ ဤသို႔ေသာအေျခအေနတြင္ မည္သူမ်ားက အစုိးရဖြဲ႕ရန္ ဆံုးျဖတ္သင့္သနည္း၊ ၁၉၉၀ က အဆံုး အျဖတ္ကို ကြ်ႏု္ပ္တို႕ (အင္နယ္လ္ဒီ) အမတ္မ်ားက တိုင္ပင္၍ရမည့္ ဗဟို-တိုင္း-ျပည္နယ္ ပါတီစည္းရံုးေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္၍ ခ်ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ယေန႕အေျခအေနမွာ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္သည့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ မည္သို႔ဆိုေစ အေရးတၾကီးစဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ရမည့္ အဆိုျပဳခ်က္ကို ျပည္တြင္း-ျပည္ပက အမ်ားသေဘာတူမႈမ်ိဳး (ကြန္ဆင္းဆပ္)ျဖစ္အပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေသာအခါမွ မရတတ္သည့္ ရာႏႈန္းျပည့္ သေဘာတူညီမႈမ်ိဳးကို မဆိုလိုပါ။ အလားတူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွားမ်ား ရွိတတ္ေသာ မဲမ်ားရာ ဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ိဳးကိုလည္း မဆိုလိုပါ။ ဒီမိုကေရစီ၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔တေစ (ထရန္စ္ပဲရင့္စီ)ပြင့္ပြင့္-ရွင္းရွင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။

လက္ေတြ႕တြင္ အစိုးရတရပ္အဖို႕ ေထာက္ခံမည့္ႏိုင္ငံတခုခု လိုအပ္ပါေသးသည္။ ဥပမာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဒလိုင္လားမား၏ တိဘက္ ဗဟိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ (စီတီေအ)အတြက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ရွိသကဲ့သို႔၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕မွာ ထိုသို႔ရွိျပီလား၊ နာဂေဒသ အားလံုးသို႔ပင္ အေရာက္သြားရန္ လြန္စြာ ခက္ခဲလွသည့္ စာရေမရိေတာင္ထိပ္အနီးရွိ (အင္အက္စီအင္န္-ေက)၏ အစိုးရ ဌာနခ်ဳပ္ထက္ ေနရာေကာင္းဘို႕ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕လိုအပ္ပါမည္။

(အင္နယ္လ္ဒီ)ပါတီ၀င္မ်ားမွာ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားေလာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး-ဥပေဒျပဳေရးကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ လြတ္လပ္မႈ မရွိပါေခ်၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္စဥ္က ေရြးေကာက္ပြဲေၾကညာစာတမ္းရွိပါသည္။ အၾကမ္းမဖက္ျခင္းမွာ (အင္နယ္လ္ဒီ)၏ မူျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၇အတြင္းက အၾကမ္းဖက္၊ မတရားျဖိဳခြဲခံရအျပီး၊ အခဲမေက်ျဖစ္ၾကကာ အခ်ိဳ႕မွာ ပိုမိုျပင္းထံေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို အားျပဳခ်င္လာၾကပါသည္။ မွတ္သားရန္မွာ ဂႏၵီသည္ (ဆူးဘတ္-ခ်ႏၵရာဘို႕ရွ္)၏ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ (အုိင္အင္န္ေအ)၏ ဖခင္ၾကီးလည္းမဟုတ္။ တပ္သားလည္း မဟုတ္ခဲ့ပါေခ်။

အကယ္၍ အစိုးရတြင္ ပါသင့္ပါထိုက္ေသာ၀န္ၾကီးဌာနအားလံုး ထည့္၍ဖြဲ႕သည္ဆိုပါက လက္ရွိေထာက္ကူေနသည့့္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းအခ်ိဳ႕က ဆက္လက္ကူညီရန္ျဖစ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဤေနရာတြင္ (အင္ဂ်ီအို)ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ကူေငြေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ အေရးၾကီးေသာႏိုင္ငံေရးအဆံုးအျဖတ္မ်ားမခ်ရေတာ့ဟု မဆိုလိုပါ။ ဤလမ္းက မရလ်င္ အျခားနည္းလမ္းကို ရွာထားရန္လိုအပ္ပါသည္။ တိဗက္ဗဟိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနမ်ားက တဗက္လူမ်ိဳးမ်ားထံက အခြန္ေငြ စနစ္တက် ေကာက္ခံရယူပါသည္။ ျပည္ပေရာက္ေနၾကကုန္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုးမဟုတ္ေစကာမူ အမ်ားစုက လႈပ္ရွားမႈၾကီးအတြက္ျဖစ္ေစ အစိုးရအတြက္ျဖစ္ေစ ကူညီႏိုင္ၾကပါမည္ေလာ။

ႏိုင္ငံေရးစဥ္းစားခ်က္
၉-၁၁-၀၇ ေန႕ကထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အေရးပါသည့္ ေၾကညာခ်က္တြင္ ဒီမိုကေရစီ ေသြးစည္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ဤသည္မွာ ၂၀၀၈ မွစ၍ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လမ္းညႊန္ခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ စဥ္းစားခ်က္။ လုပ္ေဆာင္မ်က္ မွန္သမွ်မွာ သူမ၏ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ျဖစ္ရပါလိမ့္မည္။ ယင္းတာ၀န္ၾကီးမ်ား မေဆာင္ရြက္ႏိုင္မီ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ရရွိထားေသာ နားလည္မႈ။ ေသြးစည္းမႈ ႏွင့္ ညီညြတ္ေရးတို႕အား မထိခိုက္ေစသင့္ပါ။

နအဖ အား ဖိအားပိုမိုေပးရန္လိုအပ္သည္မွာ လံုး၀မွန္ကန္ပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ (ဂ်န္ဘို-ကက္ဘိနက္) ၀န္ၾကီးေတြ အမ်ားၾကီးျဖင့္အစိုးရဖြဲ႕လိုက္၍ နအဖ အားပို၍အထိနာေစမည္ဆိုသည္ကို လက္ခံရန္ခက္ပါသည္။ သူ႕မိတ္ေဆြဆိုသူမ်ားပင္လ်င္ နအဖသည္ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္။ စီးပြါးေရးကိုလည္း ေကာင္းမြန္စြာ မစီမံ-မခန္႕ခြဲ တတ္ေၾကာင္း သိေနၾကပါျပီ။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕အဖို႕ ေနျပည္ေတာ္ မေရာက္မခ်င္း နအဖ ထက္သာေၾကာင္း၊ ေတာ္ေၾကာင္း၊ ျပသႏိုင္ၾကေသးမည္ မဟုတ္ပါ။

လြန္ခဲ့ေသာ (၁၉)ႏွစ္အတြင္း နအဖ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သည္၊ ဘာေတြေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ဘာေတြ မေအာင္ျမင္ ဆိုသည္ အား ဆန္းစစ္ရပါမည္။ ၄င္းတို႕ အာဏာသိမ္းစဥ္က လူထုအားႏွစ္သိမ့္၍ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းမႈအား အေၾကာင္းျပရန္၊ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီလုပ္မည္၊ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည္ဟု ပဌမဆံုးေသာ ေၾကညာခ်က္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ သူတို႕ သက္တမ္းတေလ်ာက္ တခုတည္းေသာ တည္ခဲ့သည့္ကတိမွာ ၂၇-၁-၁၉၉၀ ေန႕က ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုကတည္းက န၀တ-နအဖ သည္ မည္သူ႕ကိုမွ်မေထာက္ သူတို႕လုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ပါေတာ့သည္။ ေစ်းၾကီးၾကီး ေပးရပါေစ၊ လုပ္ခ်င္တိုင္းလည္း ရေအာင္လုပ္ႏိုင္သည္။ သူတို႕သည္ (ဆန္ရွင္)ကိုေသာ္၄င္း။ (ရီဇိုလူးရွင္း)စာရြက္ ေပၚက ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို၄င္း၊ ဂရုမစိုက္ပါ။ (အာစီယန္)ကို၄င္း။ ကုလသမဂႂကို၄င္း အေလးဂရုမျပဳပါ။ ေက်ာင္းသား မ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္၊ ဖမ္းဆီး၊ သတ္ျပစ္သည္။ အမတ္မ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္၊ ဖမ္းဆီး၊ သတ္ျပစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး ဘုန္းၾကီးမ်ားကိုလည္း ႏွိပ္ကြပ္၊ ဖမ္းဆီး၊ သတ္ျပစ္သည္။ သုိ႕ရာတြင္ သူတို႕သတ္မျပစ္ႏိုင္ေသးသည္မွာ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ ျဖစ္ပါသည္။

၁/၉၀ သည္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ႏွိပ္ကြပ္ဖမ္းဆီးထားဘို႕ျဖစ္ပါသည္။ ၄-၅ႏွစ္ ၾကာလာေသာအခါ သူတို႕၏ သတင္းစာမ်ားက ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ တရားမ၀င္ေတာ့သလို ေရးသားလာရာ သံေယာင္လိုက္ေျပာသူေတြ ေတြ႕ရပါသည္။ ေနာက္ ၄-၅ႏွစ္ၾကာျပန္ေသာအခါ အတိုက္အခံမ်ားသည္ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိသလို စြပ္စြဲလာသည္။ သူတို႕အေျပာလိုက္ေျပာသည့္ အစိုးရေတြ၊ လူေတြရွိခဲ့သည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ (စီအာရ္ပီပီ)မွ တိုင္းျပည္ ႏွင့္အသင့္ေတာ္ဆံုးေသာ ေပၚလစီမ်ား ျပည့္ျပည့္စံုစံုပါသည့္အစီရင္ခံစာကို ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့သည္။ စစ္ႏွင့္ အရပ္ဖက္ အရာရွိၾကီးမ်ားကလည္း (တဦးခ်င္းေျပာလ်င္) ဒီမိုကေရစီအေရးကို စာနာေထာက္ထားေၾကာင္း ေျပာလာၾကပါျပီ။

၂၀၀၇ အေရးအခင္းအျပီး စိတ္၀င္စားဘြယ္ေကာင္းေသာ စိုးရိမ္ခ်က္အသစ္တမ်ိဳးကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားက ေျပာလာၾကသည္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မရွိလ်င္ ျမန္မာျပည္သည္ (ေဘာ္လကန္ႏိုက္ေဇးရွင္း)ျဖစ္မည္ ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး သမားဟူသည္ အေကာင္းျမင္ ၾကည့္တတ္ရပါမည္၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသည္ စစ္တပ္အုပ္စိုးမႈအလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုသည္ကို စဥ္းစားလာေနၾကျပီဟူ၍ယူရပါမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ လုပ္ၾကရမည့္အလုပ္တခုမွာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၏ စိုးရိမ္မႈကို ေဖ်ေျဖာက္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု၏ တာ၀န္ရွိသူအားလံုး႔ ခိုင္မာ-အားရွိေသာ ျငင္းဆိုခ်က္ ေပးၾကရန္ တာ၀န္ရွိသည္။ ရွိထားသည့္ တင္းၾကပ္စြာဖြဲ႕စီးထားျခင္းမရွိေသာ တပ္ေပါင္းစုမ်ားသည္ ျပည့္စံုေသာ အေျဖ မဟုတ္ေသးပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အား တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးပါတီ(၁၂)ခု ေထာက္ခံလိုက္မႈမွာ အေကာင္းဆံုးထဲက တခုျဖစ္ေပသည္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးသေဘာတူညီခ်က္မ်ားမွာ တဖက္က လုပ္ထားသမွ် အနက္ အေကာင္းဆံုးလက္ရာ(မာစတာပိစ္) ျဖစ္ပါသည္၊ ယခုဆိုလ်င္ ယခင္ကထက္ အစည္းေျပလာေသာ္လည္း တည္ေနျမဲေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ အပစ္ရပ္အဖြဲ႕မ်ား ပိုမို ရဲရင့္လာႏိုင္ၾကမည္ေလာ။

လူတိုင္းနားလည္ၾကသည့္ အေျခခံသေဘာတရားမွာ လူထုသည္ မိမိအတြက္ မိမိဖါသာ လုပ္ေဆာင္ရမည္ဟူ၍ျဖစ္ပါ သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေပၚမႈသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ျပည္ပေဆာင္ရြက္မႈမ်ားထက္ အေရးပါေၾကာင္းကို ရွစ္ေလးလံုး ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ျပခဲ့ၾကေပျပီ။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိတို႕၏ အသစ္ စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအား အထဲက ေထာက္ခံ-အားေပးမႈ ရွိရပါလိမ့္မည္။

၂၀၀၇ ၾကိဳးပမ္းမႈသည္ ကမၻာ့အျမင္ကို ေျပာင္းသြားေစခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း နအဖ သည္ သူတို႕၏ ေပၚျပဴလာ မျဖစ္ေတာ့ေသာ (ရုပ္မက္)ကိုပင္ တစိုက္မတ္မတ္ တင္ေနေပသည္။ ကမၻာ့အျမင္ ေျပာင္းလဲေစမႈၾကီး ရွိေစကာမူ အဘယ့္ေၾကာင့္ နအဖ အား သူတို႕၏ (ရုပ္မက္)ကို ျပဳျပင္ေစရန္ မစြမ္းႏိုင္ပါသနည္း၊ ဆိုလိုအခ်က္ကို တင္ျပပါမည္။ ၁/၉၀သည္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္အား တားဆီးဘို႕ျဖစ္ခဲ့ျပီး။ (ရုပ္မက္)မွာ ယင္းကို သတ္ျပစ္ဘို႕ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ စစ္အုပ္စုသည္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္အား အေသအလဲ သတ္ျပစ္ခ်င္ပါသည္။ ဤသို႔ ယူေစခ်င္ ပါသည္။ ၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္က ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ အၾကီးဆံုး‘အား’ျဖစ္ရာ ယင္းကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ရပါမည္။ ေရေရာသည့္အျဖစ္မ်ိဳး မေရာက္ေစသင့္ပါ။

စဥ္ျပိဳင္အစိုးရတရပ္ ေပၚခ်င္ေပၚလာမည္။ ေပၚခ်င္မွလည္း ေပၚမည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၈မွစသည့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ၾကိဳးပမ္းခ်က္မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီေသြးစည္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးတို႕အား အေထာက္အကူ ျဖစ္ရပါလိမ့္မည္။ အခ်င္းခ်င္း သေဘာကြဲမႈမ်ား ေရွာင္ရွားရပါမည္။ ယင္းမွာ ၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္အား ပိုမိုထိေရာက္စြာ အေကာင္ အထည္ေဖၚျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ရမည္သာမက ရွိျပီးသားအစိုးရထက္ ထိေရာက္မႈပိုရွိပါမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း ေသခ်ာေစသင့္ ပါသည္။ ထိုအတြက္ (အင္စီဂ်ီယူဘီ)က ၀မ္းပမ္းတသာ ေဆာင္ရြက္ပါမည္။ ယင္းအေတာအတြင္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႕အားလံုး အဖို႕ ေဒၚစု၏လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ရန္ အလုပ္ေတြ တေလွၾကီးရွိေနၾကပါသည္။

တင့္ေဆြ
(အင္စီဂ်ီယူဘီ)